Fouten notificaties

Inleiding

In taken kunnen, om allerlei mogelijke redenen, fouten en/of waarschuwingen optreden. Indien dat gebeurt zal dit in het taaklog en het algemene foutenlog worden geregistreerd.


NB: Een fout kan optioneel worden genegeerd, en dus niet in het log worden geregistreerd, door dit bij de actie aan te geven. Dit zal in de praktijk echter een uitzondering zijn.


De in de logs geregistreerde foutmeldingen en/of waarschuwingen kunnen via een fouten notificatie e-mail periodiek worden gestuurd naar vooraf aangegeven personen, zodat hierop desgewenst actie kan worden ondernomen (bijvoorbeeld oorzaak van de fout oplossen).


Indien de fouten notificatie e-mail is verstuurd, zullen de daarin vermelde foutmeldingen in het log worden geregistreerd als zijnde verzonden. Bij de eerstvolgende fouten notificatie e-mail zullen dan alleen nog de nieuwe foutmeldingen worden opgenomen. Elke foutmelding wordt dus eenmalig in de fouten notificatie meegenomen.


Bij de taak instellingen kan worden aangegeven wanneer een opgetreden fout moeten worden gemeld via de fouten notificatie e-mail.


  • Direct wanneer de foutmelding optreed.
  • Niet direct versturen, maar in plaats daarvan in een periodieke fouten notificatie e-mail waarin alle foutmeldingen van eventueel verschillende taken zijn verzameld.


E-mail type

E-mail kan op de volgende manieren worden ingesteld:


- SMTP

- Office 365